tirsdag 23. august 2011

kjole fra sommer koleksjonen til Dale garn

Da var endelig kjolen færdig etter mange timer med arbeid. Planen var at den skulle være færdig til ferien men mange andre prosjekt kom i veien.

Kjolen er strikket i mitt favorittgarn Lerke som er varm og god samtidig som det holder godt på formen og viktigst av alt DET NUPPER IKKE.

Oppskriften finnes i Dale garn sitt sommermagasin nr 238.

Kjolen er strikket frem og til bake på pinne 4 og 3,5.
Etter montering har jeg sydd fast perler kjøpt på panduro. Jeg har brukt 4 forskjellige pæler.


En morsom men tidkrevende kjole å strikke for en litt uerfaren strikker.

Kjolen er strikket i ett mønster som gjør at den er veldig elastisk. Skulle jeg ha strikket den på nytt ville jeg ha strikket enda ett stykke fremme i "kløfta" og jeg ville antagelig vis ha strikket den i en størrelse større.

Men alt i alt tror jeg er fornøyd med resulatet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar