søndag 14. august 2011

Hagen

Sommer er hagetid og nå er det litt over 2 år siden vi flyttet inn i huset. Det betyr at mye tid går til for å gjøre hagen pen. Mye grunnarbeid og mye fin tenking må til når eiendommen er helt flat. Ikke for det jeg liker det men det krever litt planlegging for å forhåpentlig vis få en spennende hage etterhvert.

I fjor fikk vi en pen plen. I følge gubben ikke helt bein men det bryr jeg meg ikke noe om. De små ujevnhetene synes jeg ikke gjør noen ting.



 Vi bygget også en portal til hagen på fremsiden av huset. Synes den ble riktig så pen og tror den blir enda penere får klematisen får vekse seg stor å flott. ( har plantet en på vær side)
                                                                       Klematisen
 Vi begynte også i fjor med å plante hekk. Vi ville ha en hekk som skal klippes og valgte derfor Alperips. Denne hekken skal tåle "alt" og det må vi si at vi håper den gjør forde brøyteplogen kjører rett forbi og blir å kaste snø rett på den. Så får tiden vise om den tåler det. De plantene som vi hadde plantet i fjor har alle overlevd foruten om 1 som antagelig vis druknet.
 Så har jeg laget meg en sirkel med steinbedsplanter. Synes den er veldig dekorativ og det ser ut som blomstrene også trives.
Ovenfra bilde steinbedd.

Så skulle en tro at når sommeren er på hell at alt vi skulle ha gjort ute var ferdig men det er det langt der i fra. Hehe blir vel aldri ferdig.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar